Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.
Podporuje mojeID

Úvod » BIO A NEBIO POTRAVINY » Sušené plody, ořechy, semena » Semínka » ISWARI Bio Chia semínka 200 g


        

ISWARI Bio Chia semínka 200 g

Energetický pokrm Aztéků

skladem

 

Výrobce a dodavatel: ISWARI
naše cena bez DPH: 137 Kč
naše cena s DPH (15 %):
158 Kč

do košíku:
  ks  

Tradiční potravina Aztéků je v současné době stále populárnější jako skvělý zdroj energie při fyzické námaze. Je přezdívána jako "runner food", protože má schopnost dodat výdrž a vitalitu při extrémně dlouhých běžeckých výkonech. Díky své hydrofilní schopnosti průběžně dodává tělu tekutiny. Je vyjímečně bohatým zdrojem nenas. mastných kyselin omega 3 a také vápníku, jenž díky přítomnosti bóru dokáže velmi dobře metabolizovat a zapracovat jej do organismu. Je rovněž ideální potravinou pro diabetiky. 

  • Energie a výdrž při fyzické námaze
  • Nenasycené mastné kyseliny omega 3
  • Bohatý zdroj vápníku
  • Vhodná pro diabetiky

 

Podrobný popis

Chia bývala jednou ze základních potravin Aztéků. V posledních letech však kvůli svým unikátním nutričním vlastnostem dobývá i Evropský kontinent. Má mimořádnou hydrofilní schopnost (vázat vodu v množství až 12x větším než je hmotnost semínek) a tím schopnost průběžně doplňovat tekutiny do našeho organismu.Tím chia dodává výdrž; je známá jako jídlo indiánských běžců, kterým dodávala energii pro náročné fyzické výkony.

Semínka jsou nesmírně bohatá na nenasycené mastné kyseliny Ω 3.

Chia je ideální pro diabetiky. Gel vzniklý při namočení zpomaluje přeměnu sacharidů a tím je méně zatěžována slinivka břišní.

minerálů semínka obsahují vysoké množství železa, draslíku, zinku, hořčíku a zejména vápníku

Chia se podobá lněnému semínku, ale řada jejich vlastností se liší. Chia obsahuje přibližně o 10 % více kalorií než len. Na druhou stranu obsahuje méně tuku a více vlákniny než len. Nejvíce se ale liší v obsahu vápníku – chia ho obsahuje 600 mg ve 100 g, zatímco len pouze 200 mg. Další významný rozdíl se týká obsahu antioxidantů. Len neobsahuje žádné, zatímco chia je obsahuje v podobě kyseliny kaffeicové, chlorogenikové a látek jako je myricetin, quercetin a kaempferol.

Neobsahuje lepek!

Bohužel od 14. 12. 2012 dle nařízení Evropské komise č. 432/2012 nesmíme uvádět vliv potravin a většiny jejich složek na lidské zdraví – proto Vás prosíme, abyste si dohledali vliv látek obsažených v chia semínkách na lidské zdraví sami z veřejně dostupných zdrojů

 Způsob použití

Chia je ve své domovině v Mexiku konzumována mimo jiné jako nápoj zvaný “chia fresca”. Jde o osvěžující energetický drink, který je vhodné pít před nebo během náročného fyzického výkonu. Připraví se smícháním 2-3 lžiček semínek s 250 ml vody. Po odstátí cca 15 min. se přidá sirup z agáve, limetka, event. lístek máty a všechny ingredience se promíchají. Další tradiční použití semínek chia je v cereálních kaších, jogurtu či pečivu (chléb, krekry, apod.).

Maximální denní dávka: 15 g

Upozornění: Chia se nedoporučuje lidem, kteří mají nízký tlak a dále těm, kteří berou léky na ředění krve a vitamín B17.

Nutriční hodnoty ve 100 g:

Energie 394 kcal/1650 kJ
Proteiny 19 g
Tuky 21 g
Z toho nenasycené mastné kyseliny
omega 3: 13 g
Sacharidy 17 g
Vláknina 32 g